2005-2012, ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α' | |||||||||||||||
Ψηφιακός Κόσμος 62 Nintendo Wii U: New kid (and finally powerful!) on the book
Μία από τις πιο σημαντικές επικρίσεις που είχε δεχθεί η Nintendo όταν είχε ανακοινώσει το Wii, αφορούσε στον εξοπλισμό του. Το προϊόν της ιαπωνικής εταιρείας ήταν τεχνολογικά παρωχημένο από την ημέρα που... κυκλοφόρησε ουσιαστικά, κάνοντας την επιλογή να επικεντρωθεί στον τρόπο χειρισμού και σε τίποτε άλλο, όταν όλα βάδιζαν ήδη προς την υψηλή ευκρίνεια και τη δικτύωση των συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας. Η Nintendo δικαιώθηκε με τις πωλήσεις του Wii, καθώς όντως σημαντικό τμήμα του κοινού "προσπέρασε" τα μετριότατα γραφικά και τον κακό ήχο και διασκέδασε με το Wiimote και τα games του. Και, για το πρώτο διάστημα, αυτό φάνηκε πως ήταν αρκετό, σταδιακά όμως έχασε σε πωλήσεις από την Sony και την Microsoft. Εν έτη 2012, όμως, όταν δηλαδή θα κυκλοφορήσει το Wii U, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά: η υψηλή ευκρίνεια είναι πια κοινός τόπος, ο πολυκάναλος ήχος αξιοποιείται σε πολλά παιχνίδια, η δικτύωση είναι ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής των εταιρειών, η εικόνα 3D κερδίζει αργά μα σταθερά μια θέση στο χώρο του home entertainment. Το Wii U δεν έχει την πολυτέλεια να είναι τεχνολογικά κατώτερο όταν διατεθεί - για την ακρίβεια, θα πρέπει να είναι πιο ισχυρό από τα Xbox 360 και PS3, αν δεν θέλει να βρεθεί στην ίδια τεχνολογικά μειονεκτική θέση το 2014. Ευτυχώς, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που γνωστοποιεί αυτές τις μέρες η Nintendo, το Wii U δείχνει να είναι αν όχι στο ίδιο επίπεδο ισχύος με τα άλλα δύο συστήματα υψηλής ευκρίνειας, ακόμη και σε ανώτερο αν οι φήμες επαληθευτούν, καθώς οι πληροφορίες είναι ακόμα συγκεχυμένες σχετικά με τα τελικά τεχνικά του χαρακτηριστικά. Η Nintendo είχε βέβαια δηλώσει ότι το Wii 2 δεν θα μπορούσε να είναι απλώς ένα "Wii HD": κάτι τέτοιο θα την άφηνε έκθετη σε 3 χρόνια από σήμερα, με αντίπαλο το PS4 και το Xbox 720 που θα ήταν κατά πολύ ανώτερα. Πώς θα αντιμετωπίσει ο διάδοχος του Wii τα επόμενα συστήματα των Sony και Microsoft; Η απάντηση, παραδόξως, είναι ολοφάνερη: εστιάζοντας και πάλι αλλού το πώς θα προσφέρει διασκέδαση. Όχι τόσο στα γραφικά και τον ήχο. Και πάλι στο χειρισμό, αλλά με πολύ διαφορετικό τρόπο.
Το καινούργιο σύστημα της Nintendo απαρτίζεται ουσιαστικά από δύο τμήματα: το κυρίως - που φιλοξενεί όλα τα σημαντικά υποσυστήματα, τις εξόδους σύνδεσης, τις θύρες περιφερειακών κλπ. - και το χειριστήριο, το οποίο είναι αυτό που "κάνει τη διαφορά". Το κυρίως τμήμα συνδέεται κανονικά στην τηλεόραση και είναι αυτό που κάνει όλη την επεξεργασία των δεδομένων που αντλεί από γνωστούς μας οπτικούς δίσκους τύπου DVD, ώστε να βλέπουμε στην οθόνη τα games του Wii U. Ως εδώ δεν διαφέρει σε κάτι από τα PS3 και Xbox 360, αυτό όμως είναι μόνο το ήμισυ του τι έχει να προσφέρει το νεό Wii U.
Το άλλο μισό είναι το χειριστήριο. Αυτό είναι ουσιαστικά ένα μικρό tablet, με οθόνη αφής διαγωνίου 6.2 ιντσών και αξιόλογης ανάλυσης, το οποίο φέρει και τους παραδοσιακούς αναλογικούς μοχλούς χειρισμού στα πλαϊνά του, πλήκτρα εντολών αλλά και αισθητήρες τύπου iPhone - κίνησης, κατεύθυνσης και γυροσκόπιο. Το χειριστήριο είναι σε άμεση κι αδιάκοπη επαφή με το κυρίως σύστημα, αντλώντας και στέλνοντας πίσω συνεχώς δεδομένα. Οι πληροφορίες αυτές επιτρέπουν στον παίκτη να χρησιμοποιήσει τόσο αυτόνομα, όσο και συνδυαστικά τις δύο οθόνες, την τηλεοπτική και την αφής του χειριστηρίου. Το χειριστήριο του Wii U με την οθόνη αφής μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μία σειρά από διαφορετικούς τρόπους στα games του, και εκεί ξεκινούν διάφορα σενάρια. Το σίγουρο είναι ότι το χειριστήριο του Wii U προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο προϊόν της έναντι των PS3 και Xbox 360. Είναι πολύ απλά κάτι που αυτά δεν έχουν κι εκείνη μπορεί να χρησιμοποιήσει, ώστε να προσφέρει ψυχαγωγικές εμπειρίες που εκείνα δεν μπορούν, γιατί το ιδιότυπο χειριστήριο δεν είναι τμήμα του συστήματός τους. Το παραπάνω γεγονός πάντως, σε συνδυασμό με τα πολύ ισχυρότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του Wii U σε σχέση με το Wii φέρνει τη Nintendo σε καλύτερη θέση από αυτήν όπου βρίσκεται σήμερα. Το νέο της σύστημα θα μπορεί να κάνει και τα δύο: και να προσφέρει τις πρωτότυπες, μη-τυπικές ψυχαγωγικές εμπειρίες που εντυπωσιάζουν το ευρύτερο κοινό, αλλά και να φιλοξενήσει video games επιπέδου PS3/Xbox 360, τα οποία αγαπούν οι αφοσιωμένοι gamers.
Όλα αυτά μας έχουν ανοίξει την όρεξη φυσικά, αν και μένουν πολλές λεπτομέρειες να κατασταλάξουν (τεχνικά χαρακτηριστικά, τιμή, τίτλοι, κ.ά.). Ξαφνικά ο Απρίλιος του 2012 δείχνει πολύ πολύ μακρινός! | |||||||||||||||