2005-2012, ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α'
Σας ευχαριστούμε
ΑRTA PRESS


Nintendo Wii vs Microsoft Kinect vs Sony Playstation Move Kin-ηθείτε!




Τα Χριστούγεννα και η κορυφαία αγοραστική περίοδος του χρόνου είναι προ των πυλών. Οι παιχνιδομηχανές βέβαια καταλαμβάνουν την μερίδα του λέοντος στα συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας στο σπίτι. Microsoft και Sony ρίξανε στην αγορά το Kinect και το Move προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αντίπαλο δέος της Nintendo (λέγε με Wiimote). Έστω και με μια καθυστέρηση 5 περίπου χρόνων, γιατί πλέον έχει αλλάξει ΚΑΙ ο τρόπος που παίζουμε παιχνίδια.

Η διαφορά ενός έτους ανάμεσα στην κυκλοφορία των Xbox 360 και PS3, αλλά και το εκρηκτικό ξεκίνημα του Wii της Nintendo, είχαν δημιουργήσει ανομοιομορφία στην αγορά και συνθήκες σημαντικά διαφορετικές από τις σημερινές. Πλέον οι πωλήσειςτου Wii έχουν επιβραδυνθεί και των άλλων δύο συστημάτων επιταχυνθεί (του PS3 σε τέτοιο βαθμό που να καλύπτει σχεδόν το προβάδισμα ενός έτους του Xbox 360).

nitendo Μπροστά στα Χριστούγεννα του 2010, και τα 3 συστήματα έχουν ένα κοινό παρανομαστή. Είναι το στοιχείο που είχε δώσει ώθηση στο Wii στην αρχή της διαδρομής του κι αυτό που, με διαφορετικές προσεγγίσεις και καλύτερα, προσφέρει πια κι ο ανταγωνισμός: ένα σύστημα χειρισμού με ανάγνωση κίνησης. Κρίνοντας, δε, από τις πωλήσεις που σημείωσε τόσο το Kinect της Microsoft και το PlayStation Move της Sony, το κοινό δεν είχε την ψευδαίσθηση ότι το Wiimote ήταν το καλύτερο δυνατό χειριστήριο και Το Kinect ξεπέρασε σε πωλήσεις το 1 εκατομμύριο συσκευές μέσα στις πρώτες του 10 μέρες στην αγορά που το έφεραν στην θέση του gadget που πουλήθηκε πιο γρήγορα. Αντίστοιχα το PlayStation Move από τα τέλη Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα 2.5 εκατομμύρια πωλήσεων. Κατά συνέπεια, το Wii θα συνεχίσει να σημειώνει καλές πωλήσεις, είναι όμως το Kinect και το Move αυτά που - στην εποχή της υψηλής ευκρίνειας - βρίσκονται πια στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Όχι τυχαία ή άδικα, θα κριθούν και από την αντιπαράθεσή τους με το σύστημα της Nintendo. Υπάρχουν όμως και κάποιες άλλες παράμετροι τις οποίες πρέπει να εξετάσουμε Θα πρέπει το νέο hardware και ενσωματωθεί και να αποτελεί αναπόσταστο μέρος της εμπειρίας Xbox ή Wii, δίνοντας εγγενώς την υποστήριξη και στα παιχνίδια που θα μπορούν να τα αξιοποιήσουν. Το Microsoft Kinect ή το PlayStation Move μπορεί να μην είναι αυτή τη στιγμή από μόνο του λόγος πώλησης ενός Xbox ή PS3 αντίστοιχα, από το δεύτερο ή τρίτο "κύμα" τίτλων που θα το εκμεταλλεύονται θεαματικά, όμως, μπορεί να γίνει. Μην ξεχνάμε ότι τόσο η Microsoft όσο και η Sony συνεχίζουν να έχουν στο οπλοστάσιό τους τεράστιους τίτλους (όπως π.χ. Gran Turismo 5) Αυτό που θέλουν να πετύχουν τα Kinect και Move είναι πολύ απλό: Να αποδείξουν πως το Wii άνοιξε μεν το δρόμο, αλλά εν έτει 2010 είναι πλεον ξεπερασμένο. Με άλλα λόγια, ν' αποδείξουν ότι το σύστημα ανίχνευσης κίνησης της Nintendo ήταν μεν διαφορετικό για τα δεδομένα του 2005, αλλά ότι σε καμία περίπτωση δεν εξάντλησε τους τρόπους που τα games μπορούν να παιχθούν με κινήσεις των χεριών ή του σώματος. Η καλύτερη τεχνολογία των Move και Kinect μπορεί να εκμεταλλευτεί ιδέες που μέχρι σήμερα δεν ήταν υλοποιήσιμες - και μέσα από αυτές να προσφέρει νέες αλληλεπιδραστικές εμπειρίες. Τα γραφικά υψηλής ευκρίνειας κι ο πολυκάναλος ήχος είναι σημαντικά. Θα περιμέναμε από μια εταιρία σαν την Nintendo να είχε ήδη στην αγορά το Wii 2, αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε. Έχουμε όμως την αίσθηση ότι ο κόσμος περιμένει κάτι παραπάνω από το "μοιάζει με το Wii, αλλά σε HD". Κι αυτήν την αποστολή της... υπέρβασης θα θέλαμε πιο πολύ να φέρουν σε πέρας τα Move και Kinect. Μπορούν να τα καταφέρουν;