2005-2012, ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α'
Σας ευχαριστούμε
ΑRTA PRESS


CD/DVD/Blu-ray - Το τέλος των οπτικών μέσων;

Δημοσίευση: 15-09-2010 - Στήλη: Ψηφιακός Κόσμος - Τεύχος: Τεύχος 54 (Σεπτέμβριος 2010)



Κάποια από τα ανήσυχα βράδια με βρήκαν στο chat με τον επί χρόνια φίλο μου Φραγκίσκο να συζητάμε σχετικά με τα οπτικά μέσα. “Ρε συ, δεν θυμάμαι από πότε έχω να αγοράσω CD/DVD, όλα πια τα κατεβάζω από το net ή όποτε (σπάνια) παίρνω εφημερίδα έχω μαζί και τη Βουγιουκλάκη. Άσε που έχω να κάψω cd από τον καιρό του Νώε. Όλα στο NAS και σε USB Sticks. Οπτικά μέσα ΤΕΛΟΣ”. “Μα τα οπτικά μέσα είχαν πεθάνει πριν ακόμη βγουν” “Τι εννοείς; ”τον ρωτάω“ To μόνο που τα συγκράτησε και τους έδωσε ζωή ήταν η αυταπάτη που δημιούργησαν οι marketίστες των ψηφιακών multimedia ότι όταν αγοράσεις ένα CD ή ένα DVD αγοράζεις κάτι χειροπιαστό. Δεν αγοράζεις data αγοράζεις το cd σαν υλικό και αυτό στα μάτια του καταναλωτή αξίζει να το αγοράσεις. Το υλικό μέσο είναι αυτό που δίνει υπόσταση στη μουσική και στην ταινία. Είναι αυτό που κάτι άυλο το κάνει χειροπιαστό, έτσι για να γουστάρουμε και λίγο περιτύλιγμα”. Η αλήθεια είναι ότι έχει δίκιο…. Αν αναλογιστούμε γιατί πραγματικά τα οπτικά μέσα ήταν αυτά τα οποία φιλοξένησαν πρωταρχικά τη μουσική, τις ταινίες, κ.ά, αυτό έχει να κάνει με την καθεαυτή χειροπιαστή απόδειξη της ύπαρξής τους και φυσικά της εκάστοτε διαθέσιμης τεχνολογίας. Σκεφτείτε παλιότερα μέσα όπως π.χ. τους δίσκους, τις κασσέτες, κ.ά. μόνο που τότε δεν υπήρχε και άλλη τεχνολογική εναλλακτική.Πλέον με το κόστος των μαγνητικών μέσων (λέγε με HDD) να έχει μειωθεί δραματικά και το κόστος των Flash memories να φθίνει εξίσου γρήγορα, η χρησιμοποίηση και το μέλλον των οπτικών μέσων δείχνει ολοένα και πιο ζοφερό.


Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και η ραγδαία εξέλιξη του internet και του Cloud computing


Η Apple πρόσφατα γιόρτασε 10 χρόνια online επιτυχίας έχοντας χαράξει τον δρόμο για το ψηφιακό μέλλον χωρίς CDs. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο μεγαλύτερος retailer μουσικής ανά τον κόσμο δεν είναι άλλος από το iTunes! Άλλο ένα σημείο των καιρών από την ίδια καινοτόμο εταιρία έχει να κάνει με την πρόσφατη ανακοίνωση του νέου Apple TV που δεν διαθέτει οπτικό μέσο ούτε καν σκληρό δίσκο: όλα βρίσκονται online στο cloud και σερβίρονται με το πάτημα ενός κουμπιού. Βέβαια στα θετικά των οπτικών μέσων μπορούμε να βρούμε την καταπληκτική ποιότητα την οποία προσφέρουν. Για πόσο καιρό όμως ακόμα; Τι θα γίνει με την έλευση των οπτικών ινών στο σπίτι; Τι θα γίνει όταν τα flash drives θα κοστίζουν μερικά cent; Ήδη το blu-ray μου κάνει γερασμένο.

 

H Sony αναφέρει σε χαρακτηριστικά: “Blu-ray represents the technical limitations of where using lasers on optical media can go, claiming that a shorter laser isn't going to happen”. Από τα ίδια τα χείλη των πιο ειδικών, τα Blu-ray είναι και τεχνικά το τέλος. Ακόμη και σήμερα πάντως, αν θέλει κάποιος για παράδειγμα να δει μια ταινία, αυτή βρίσκεται μερικά click μακριά, χωρίς απαραίτητα να είναι και ο ιδιοκτήτης. Σίγουρα θέλει κάμποση ώρα μέχρι να κατέβει, όμως είναι δευτερεύουσας σημασίας. Στο μέλλον θα γίνεται ακόμη πιο εύκολα.

 

Πιστεύω ότι με την πάροδο του χρόνου, η ψηφιακή διανομή θα γίνει κάτι το φυσιολογικό. Οι άνθρωποι θα αναπολούν: “θυμάστε τότε που χρησιμοποιούσαμε κάτι ασημένιους δίσκους.... Τρέλα!”