2005-2012, ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α'
Σας ευχαριστούμε
ΑRTA PRESS


Apple: Το απαγορευμένο μήλο;




Apple: Το απαγορευμένο μήλο;

Το έναυσμα προκειμένου να γράψω το άρθρο αυτού του μήνα, εν όψει βέβαια και γιορτών, ήταν το report με τη λίστα των πιο επιτυχημένων προϊόντων πληροφορικής στη λιανική αγορά παγκόσμια (αν και μεγάλο κομμάτι αποτελεί η Αμερικάνικη αγορά). Στην κορυφή της λίστας, τόσο στα laptop όσο  και στα desktop φιγουράρει το όνομα της Apple, όπως επίσης και στους mp3 players (ελέω iPod) καθώς και στα κινητά τηλέφωνα οι ρυθμοί πωλήσεων του iPhone έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν πλεον κάποιο από τα προϊόντα της Apple για το σπίτι, το γραφείο, την τσέπη τους. Έχει η Apple τελικά το μαγικό ραβδάκι;

Μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας έχει σίγουρα ο κύριος ονόματι Steve Jobs. Το 1997 όταν ανέλαβε ξανά τα ηνία της εταιρίας (αν και cofounder στα τέλη των 70s μαζί με τον Steve Wozniak), η Apple πάσχιζε προκειμένου να διασωθεί. Σήμερα διευθύνει μια εταιρία που αξίζει πάνω από 100 Billion $.

Στα πιο παλιά χρόνια το όνομα Apple συνοδευόταν από ποιοτικά προϊόντα που όμως ήταν ακριβά και απευθυνόταν κυρίως σε επαγγελματίες (κυρίως γραφίστες). Το σκηνικό βέβαια άλλαξε άρδην.

H Apple εξακολουθεί να δημιουργεί προϊόντα με τον πατροπαράδοτο τρόπο: κλείνει τις πόρτες, ιδρώνει πίσω από αυτές και στο τέλος παρουσιάζει το προϊόν μόνο αν αυτό είναι όπως η ίδια νομίζει. Η Apple είναι από τις εταιρίες που δεν άνοιξε ποτέ τα χαρτιά της ούτε βέβαια και τις πλατφόρμες της. Όμως τα προϊόντα (και οι υπηρεσίες πίσω από αυτά) πλέον χαρακτηρίζονται από μία  λέξη: Καινοτομία. Η Apple έπιασε τον παλμό της αγοράς. Για την Apple o υπολογιστής πλέον δεν είναι ένα άκομψο, χαζό κουτί. Είναι υπόδειγμα αισθητικής, τρέχει λειτουργικό που δεν προβληματίζει τον χρήστη, δεν κολλάει, είναι γρήγορος και αλληλεπιδρά με το χρήστη εύκολα, γρήγορα και απροβλημάτιστα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ολοκαίνουριο Magic Mouse, που αν και έχει μόλις ένα κουμπί είναι μακράν το πιο εύχρηστο mouse ever, γιατί πολύ απλά αντιλαμβάνεται gestures και φυσικές κινήσεις των χεριών μας. Το iPhone είναι το πιο φιλικό κινητό προς το χρήστη και τα παλιότερα μοντέλα ακόμη πουλιούνται έναντι αρκετά καλού αντιτίμου.  Και μέσα σε όλα αυτά οι υπηρεσίες που προσφέρει (λέγε με  Apple Store - iTunes) αποτελούν το 20% των εσόδων της, κάνοντας τα την πιο επιτυχημένη online πλατφόρμα αγορών  στο διαδίκτυο.

Η Apple καταφέρνει να κρατά τον κόσμο απασχολημένο με το νέους iMac, νέο Magic Mouse, νέο Mac mini , νέο unibody Macbook , νέο iPhone 3 GS ,  νέο iPod και άλλες νέες τεχνολογίες που κάνουν όλους τους απανταχού geeks ή μη  να τρέχουν προκειμένου να αποκτήσουν το Apple experience. Η τιμολογιακή πολιτική της Apple σε όλο αυτό το συνονθύλευμα προϊόντων είναι πολύ προσεκτική,  συνήθως πάνω από το μέσο όρο της αγοράς. Όμως το experience είναι priceless.

Επιπρόσθετα τo 2001 (σχετικά πρόσφατα δηλαδή) η Apple άνοιξε το πρώτο Apple Store. Από τότε μέχρι σήμερα κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι και έχει  πλέον πάνω από 350 καταστήματα πάνω στον κόσμο. Θα πει κάποιος, μα καλά αφού τα προϊόντα πουλιούνται από μόνα τους αφού είναι  τόσο ποιοτικά. Η ίδια η προσέγγιση στα Retail Outlets της Apple είναι όμως διαφορετική: οι υπάλληλοι είναι ενημερω- μένοι, είναι τοποθετημένα σε νευραλγικά σημεία, έχουν  αρκετό χώρο, μεγάλη ποικιλία, όμορφο design και ελκύουν τους επισκέπτες, αποφασισμένους ή μη.

Τα τελευταία χρόνια η Apple αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο market share και σίγουρα υπάρχουν πολλοί τρόποι προκειμένου κάποιος να το εξηγήσει. Τα προϊόντα, το marketing, το iPod, το iPhone, τα νέα καταστήματα, το management. Ο συνδυασμός είναι αυτός που σκοτώνει…