2005-2012, ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α'
Σας ευχαριστούμε
ΑRTA PRESS


Γύρω - γύρω όλοι

Δημοσίευση: 11-06-2008 - Στήλη: Τα Δημοτικά - Τεύχος: Τεύχος 32 (Ιούνιος 288)



Πήραμε την παρακάτω επιστολή (τα στοιχεία του αποστολέα στη διάθεση της εφημερίδας) που θίγει ένα καίριο πρόβλημα της πόλης, το κυκλοφοριακό. Αν και δεν στηρίζεται σε καμία επιστημονική μελέτη, σπεύδουμε να τη δημοσιεύσουμε για τον τρόπο που προσεγγίζει το θέμα.

"Είναι γνωστό ότι η πόλη της 'Αρτας υποφέρει από το κυκλοφοριακό. Οι αιτίες είναι πολλές: στενοί δρόμοι, πολλά τα αυτοκίνητα, έλλειψη πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, έτσι το μποτιλιάρισμα είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Από την άλλη μονίμως κατειλημμένα πεζοδρόμια, συνήθως από μόνιμους παραβάτες. Επίσης οι ΙΧήδες που σνομπάρουν το πάρκινγκ στα ΚΤΕΛ και τα mini bus και επιμένουν να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους εαν είναι δυνατόν έξω από τη δουλειά τους, το μαγαζί ή την καφετέρια. Ο Δήμος προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα προτείνοντας δέσμη μέτρων, το "ευφυέστερο" από τα οποία είναι οι γερανοί και τα πρόστιμα. Δηλαδή η κλασσική συνταγή, πονάει κεφάλι κόψει κεφάλι. Όπως συνήθως συμβαίνει στο δημόσιο βίο, έτσι και εδώ απουσιάζει ο κοινός νούς. Και για να μην κατηγορηθώ και εγώ ότι κάνω φτηνή αντιπολίτευση, όπως ο δήμαρχος κατηγορεί την δημοτική αντιπολίτευση, θα παραβλέψω όλα τα παραπάνω και θα σταθώ μόνο σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, που επιβαρύνει το κυκλοφοριακό.

Το κέντρο της πόλης ουσιαστικά περικλείεται απο τον οδικό δακτύλιο Βασιλέως Κωνσταντίνου-Αμβρακίας-Βασ. Πύρρου. Όποιος ανεβαίνει τη Βασ. Κων/νου και θέλει να βρεθεί στη Βασ. Πύρρου και στα πέριξ πρέπει να κάνει όλο το γύρο, ενώ θα μπορούσε να διασχίσει εγκάρσια, τι πιο βολικό, την πόλη μέσω της Σταματελοπούλου και της Μακρυγιάννη. Έκατσα λοιπόν υπολόγισα μέσες -άκρες τι κόστος έχει η πεζοδρόμηση της Σταματελοπούλου για τη ζωή μας και την πόλη. Από τη γωνία Βασ. Κων/νου μέχρι τη γωνία Βασ. Πύρρου-Μακρυγιάννη λοιπόν η απόσταση είναι 600 μέτρα. Ας υποθέσουμε ότι περνάνε τη Βασ. Κων/νου 5 αυτοκίνητα το λεπτό, δηλαδή 300 την ώρα, και αν περιορίσουμε την κίνηση σε 10 ώρες το 24ωρο, έχουμε συνολικά 3000 διελεύσεις την ημέρα.

Ας υποθέσουμε ότι μόνο ένας στους τρεις θέλει να πάει προς Βασ. Πύρρου, οπότε έχουμε 1000 οδηγούς καθημερινά που αναγκάζονται να κάνουν το γύρο. Ας υποθέσουμε πάλι ότι οι περισσότεροι από αυτούς οδηγούν μικρά (έως 1200 κυβικά) και καθαρά αυτοκίνητα (χα!). Με μέση κατανάλωση για τον κύκλο της πόλης 7 λ./100 χλμ αντιστοιχεί σε κάθε αυτοκίνητο 0,042 λ., οπότε 0,042χ1000= 42 λίτρα βενζίνης, με 1,2 ευρώ το λίτρο ίσον 50 ευρώ την ημέρα. Παράλληλα με μέσο όρο εκμπομπών CO2 140γρ./χλμ (είπαμε για καθαρά αυτοκίνητα και με σωστή οδήγηση), για τη συγκεκριμένη διαδρομή κάθε αυτοκίνητο επιβαρύνει το περιβάλλον με 84 γρ, και στο σύνολο 84χ1000= 84.000 γρ. CO2.

'Ετσι λοιπόν κάθε μήνα λίαν επιεικώς ξοδεύουμε 50χ30=1500 ευρώ επιπλέον και φορτώνουμε το περιβάλλον με επιπλέον 2,5 τόνους διοξείδιο του άνθρακα (χώρια τους υπόλοιπους ρύπους και το χάσιμο χρόνου) μόνο και μόνο γιατί κάποιοι είχαν την φαεινή ιδέα να κλείσουν την Σταματελοπούλου και κάποιοι άλλοι συμφώνησαν σε αυτό. Να γιατί ισχυρίζομαι ότι απουσιάζει ο κοινός νους. Και όταν απουσιάζει ο κοινός νους βλέπουμε μόνο γερανούς κύριε Δήμαρχε.