2005-2012, ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α'
Σας ευχαριστούμε
ΑRTA PRESS


Ιονία Οδός και ο ....Λούκυ Λουκ

Δημοσίευση: 10-09-2007 - Τεύχος: Τεύχος 24 (Σεπτέμβριος 2007)



 

H ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΚΑΙ Ο....  ΛΟΥΚΥ ΛΟΥΚ

Του Βασίλη Μπαλάφα *

Πριν από λίγους μήνες επισκέφθηκα την αγαπημένη μου Άρτα. Είχα να ανέβω – το ανέβω προφανώς το αναφέρω διότι κατοικώ στην Κόρινθο – σχεδόν 2 χρόνια.
Παρακολουθώ όμως, όσο μπορώ, τα νέα της Άρτας και τις δραστηριότητες πολύ καλών φίλων που διατηρώ στην πόλη όπου σπούδασα, στο τμήμα Τηλεπληροφορικής & Διοίκησης και όπου έζησα 4 υπέροχα χρόνια.Από την Άρτα έφυγα στα τέλη του 2002, πριν ακόμα δηλαδή η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου δοθεί στην κυκλοφορία.
Το δρομολόγιο Κόρινθος – Άρτα και τούμπαλιν το έχω κάνει αμέτρητες φορές, φυσικά οδικώς, βιώνοντας όλα εκείνα που «τρελαίνουν» έναν οδηγό από το Ρίο και μετά. Θα κάνω μια μικρή αναφορά στα πιο «ελαφριά» και θα γράψω σε δεύτερο πρόσωπο γιατί είμαι σίγουρος ότι τα έχεις βιώσει και εσύ, αγαπητέ αναγνώστη.Συνήθισα το δρομολόγιο αυτό να το κάνω με «μια ανάσα», δηλαδή χωρίς στάση και ήμουν απόλυτος σε αυτό ακόμα και αν στο αυτοκίνητο είχα μαζί μου άτομα που είχαν πάσης φύσεως ανάγκη. Πλησιάζοντας στο Ρίο πάντα ανέβαζα ταχύτητα (και συνεχίζω να το κάνω) προσπαθώντας να προσπεράσω όσες περισσότερες νταλίκες ήταν δυνατό και στη συνέχεια προσπαθούσα με αγωνία να βρω σε ποιο φέρρυ μπορούσα να μπω ώστε να βγω απέναντι με το αυτοκίνητο πρώτος. Ο λόγος φυσικά προφανής.
Από το Αντίρριο και μετά για πολλά χιλιόμετρα (σχεδόν μέχρι την Άρτα) είναι αδύνατο να κάνεις ασφαλή προσπέραση, αλλά ακόμα και στα σημεία που αυτό είναι εφικτό, έχει μπλόκο της τροχαίας!Είμαι σίγουρος ότι και εσύ έχεις πολλές φορές κοντέψει να «σκάσεις» στο τιμόνι γιατί δεν θέλεις να σταματήσεις και να ξαναπεράσει εκείνη η αναθεματισμένη νταλίκα που τόσο κόπο έκανες να προσπεράσεις ! Ακόμα πιο πεισμωμένος γίνεσαι για να «κρατηθείς» και να μην τα κάνεις πάνω σου, αν έχεις κατορθώσει ήδη να προσπεράσεις ένα καραβάνι από νταλίκες που πηγαίνουν στο δρόμο κολλητά θυμίζοντας το Orient Express !
Δεν το συζητώ καν για τις ημέρες μεγάλης κυκλοφορίας, που περίμενες στο Ρίο ακόμα και ώρες ορισμένες φορές για να περάσεις απέναντι! Τραγωδία! Μετά έγινε η γέφυρα και η διαδρομή μειώθηκε κατά το λιγότερο 45’. Η απίστευτη αίσθηση του να περνάς απέναντι χωρίς διακοπή στο ταξίδι, μου έβγαλε τόσο άχτι που θα ήθελα να πηγαίνω πέρα-δώθε για ώρες, παίρνοντας εκδίκηση για τα 4 χρόνια διαδρομών και τα 45λεπτα (τουλάχιστον) που έχασα από τη ζωή μου! Βέβαια, κάτι τέτοιο θα ήταν καταδικαστικό για την τσέπη μου, αλλά ακόμα αυτή η διαστροφική επιθυμία παραμένει στο μυαλό μου.
Την επόμενη οδική απόλαυση τέτοιου τύπου, η συγκεκριμένη διαδρομή, θα μας την προσφέρει μέσω της Ιόνιας Οδού στα επόμενα χρόνια, ένα έργο-όνειρο δεκαετιών για τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, ένα έργο που ήδη έχει υπογραφεί η σύμβασή του και θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης.Λεπτομέρειες για το έργο δεν χρειάζεται να αναφέρω καθώς είναι γνωστές. Εκείνο που πρέπει να πούμε όμως είναι, ότι με το έργο αυτό ξεκινά μια νέα εποχή για όλη την περιοχή. Ειδικά για την Άρτα τα οφέλη είναι τεράστια καθώς και οδική αποσυμφόρηση θα επέλθει στην περιοχή, αλλά και ενισχύεται το προφίλ της ως μια σύγχρονη φοιτητούπολη. Γιατί, ας μη γελιόμαστε, οι υποδομές αποτελούν τη βάση για την πρόοδο και δεν αρκεί μονάχα η καλή διάθεση ή ο ρομαντισμός.
Μερικοί που θεωρούν τις παρακάμψεις καταστροφικές για συγκεκριμένους κλάδους επιχειρήσεων θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν άμεσα ότι οι εποχές έχουν αλλάξει.Η τακτική του ταξιδιού κατά το οποίο ο ταξιδιώτης σταματάει στη διαδρομή για να ξεκουράσει και να ποτίσει τα άλογα, έχει προ πολλού περάσει στην ιστορία και περιοριστεί στις σελίδες του Λούκυ Λουκ όπου στις πόλεις-καρικατούρες του Τέξας, υπήρχαν ταμπέλες του τύπου: «Ταξιδιώτη στην πόλη του πόκερ σε περιμένουν μόνο πίσσα και πούπουλα». 
Ο οδηγός πλέον σχεδιάζει εκ των προτέρων το ταξίδι του, ενημερώνεται μέσω internet για τη διαδρομή, χρησιμοποιεί GPS και γνωρίζει με απόλυτη ακρίβεια εκ των προτέρων που θα σταματήσει αν το θελήσει και τι ακριβώς θα βρει.Η ανάπτυξη έχει περάσει σε άλλο επίπεδο πια και η προσέλκυση ταξιδιωτών εξαρτάται όχι μόνο από το τι προσφέρεις αλλά και πόσο καλά το προσφέρεις, αφού η στάση σε ένα βενζινάδικο θα είναι πλέον μόνο για να βάλεις βενζίνη και όχι για να φας όλα τα κρουασάν που θα βρεις εκεί.
Η μελλοντική κατασκευή σιδηροδρόμου δε, θα επιφέρει ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές αλλά και ευκολίες στον ταξιδιώτη να επισκεφθεί ένα μέρος που πραγματικά επιθυμεί και προεπιλέξει και όχι απλά επειδή τον έβγαλε εκεί ο δρόμος του.Η Ιόνια Οδός θα αποτελέσει το μεγάλο άλμα για Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο, το άλμα προς την ποιοτική και πραγματική ανάπτυξη και όχι την ανάπτυξη των χαρτιών και των λογιστικών υπολογισμών.Ο φοιτητής και ο επισκέπτης θα θέσουν πιο εύκολα την Άρτα ως προορισμό τους, αφού θα έχουν μπροστά τους μια άνετη και ευχάριστη διαδρομή. Για τους ίδιους τους κατοίκους η ύπαρξη ενός τέτοιου οδικού δικτύου δημιουργεί ιδανικές συνθήκες για ταξίδια σε προορισμούς που πριν ήταν πρακτικά απρόσιτοι και για τους επιχειρηματίες ανοίγεται ένα λαμπρό πεδίο δραστηριότητας.
Αν δεν έχεις ταξιδέψει στην Εγνατία Οδό, τα παραπάνω δεν μπορείς να τα καταλάβεις εύκολα. Πρόσφατα επισκέφθηκα την Κοζάνη, για το γάμο ενός φίλου Αρτινού και μιας παλιάς συμφοιτήτριάς μου. Το κομμάτι που διήνυσα από την Εγνατία, μου έφτιαξε τόσο πολύ τη διάθεση που δεν έφτασα στον προορισμό μου αποκαμωμένος και σκεπτόμενος το μαρτύριο του γυρισμού, αντιθέτως έφτασα ξεκούραστος και ευδιάθετος ώστε να περιηγηθώ σε κάθε γωνιά της πόλης με ό,τι αυτό συνεπάγεται.Αυτή είναι η απλή οπτική απέναντι σε ένα τέτοιο τεράστιο έργο όπως είναι η Ιόνια Οδός.Τα τεχνοκρατικά και οικονομικά πολλαπλά οφέλη τα έχουν ήδη αναλύσει πιο ειδικοί από εμένα.
Εν τέλει, αξίζει ένα μέρος στο οποίο μπορείς να ταξιδέψεις νοερώς με νοσταλγία μέσα σε δευτερόλεπτα, να μπορείς και να το επισκεφτείς συχνά χωρίς να σκέφτεσαι τις δυσκολίες της διαδρομής.

* Ο Βασίλης Μπαλάφας έχει master στην Πληροφορική και εργάζεται ως υπεύθυνος Πληροφοριακών Συστημάτων στον ΗΣΑΠ